Новини | Оголошення | Децентралізація влади | Звернення громадян | Електронне урядування |
11/10/2016
Постановою ЦВК від 7 жовтня 2016 року № 437 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 18 грудня 2016 року" на неділю, 18 грудня 2016 року призначено перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів згідно з додатками 1-22.
Перелік об'єднаних громад Миколаївщини, в яких відбудуться перші вибори визначений додатком 12 (завантажити).
Нагадаю, раніше постановою ЦВК від 23 вересня 2016 року № 396 на неділю, 11грудня 2016 призначено перші вибори в Олександрівській селищній, Прибужанівській сільській, Мостівській сільській, Михайлівській сільській, Чорноморській сільській об'єднаних територіальних громадах.
Тож перші вибори у грудні відбудуться у 19-ти громадах із 20-ти створених у цьому році.
Постановою ЦВК від 7 жовтня 2016 року № 419 "Про відсутність правових підстав для призначення Центральною виборчою комісією перших виборів депутатів Радсадівської сільської ради об'єднаної територіальної громади та Радсадівського сільського голови (Миколаївська область) і оголошення виборчого процесу відповідних місцевих виборів" Радсадівській сільській об'єднаній територіальній громаді відмовлено в призначенні перших виборів, позаяк, на думку ЦВК, призначення виборів потребує вирішення питання стосовно зміни меж відповідно Миколаївського та Очаківського районів (об'єднана громада створена на території двох суміжних адміністративно-територіальних одиниць – Миколаївського та Очаківського районів Миколаївської області). Згідно з пунктом 29 частини першої статті 85 Конституції України вирішення питання щодо утворення і ліквідації районів, встановлення і зміни меж районів і міст, віднесення населених пунктів до категорії міст, найменування та перейменування населених пунктів і районів належить до повноважень Верховної Ради України. Також частиною першою статті 174 Земельного кодексу України визначено, що рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається Верховною Радою України.
Слід додати, що у цьому питанні існує правова колізія. Закон України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" дозволяє громадам об'єднуватись, - незважаючи на межі району. Логіка спеціального Закону наступна: спочатку об'єднання - потім зміна меж району. ЦВК притримується іншої точки зору.
Валентин БОЙКО, координатор Миколаївського регіонального офісу реформ.