Первомайский район » Новини
Новини Оголошення Децентралізація влади Звернення громадян Електронне урядування

Аналіз регуляторного впливу проекту розпорядження голови райдержадміністрації «Про внесення змін до Порядку розрахунків та розмірів орендної плати за використання земельних ділянок, що перебувають у державній та комунальній власності у Первомайському рай

29/11/2013

Цей аналіз регуляторного впливу розроблений на виконання вимог статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 р. № 308 та визначає правові та організаційні засади реалізації проекту розпорядження голови райдержадміністрації «Про внесення змін до Порядку розрахунків та розмірів орендної плати за використання земельних ділянок, що перебувають у державній та комунальній власності у Первомайському районі затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації від 27.01.2006 року № 18-р «Про затвердження Порядку розрахунків та розмірів орендної плати за використання земельних ділянок, що перебувають у державній та комунальній власності у Первомайському районі»

 

1. Визначення і аналіз проблеми, яку пропонується  вирішити шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінка важливості цієї проблеми

Закон України «Про плату за землю» втратив чинність на підставі Податкового кодексу України, у зв’язку з цим прийнято рішення про розроблення проекту розпорядження голови райдержадміністрації «Про внесення змін до Порядку розрахунків та розмірів орендної плати за використання земельних ділянок, що перебувають у державній та комунальній власності у Первомайському районі затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації від 27.01.2006 року № 18-р «Про затвердження Порядку розрахунків та розмірів орендної плати за використання земельних ділянок, що перебувають у державній та комунальній власності у Первомайському районі» з метою приведення у відповідність до принципів державної регуляторної політики діяльність Первомайської райдержадміністрації.

Відповідно до статті 288 Податкового кодексу України платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Згідно статті 21 Закону України «Про оренду землі» обчислення розміру орендної плати  за  землю  здійснюється  з урахуванням індексів інфляції,  якщо інше не передбачено договором оренди.

Відповідно до статті 288 Податкового кодексу України та статті 21 Закону України «Про орендну плату» розмір річної орендної плати встановлюється у договорі оренди.

Стаття 288 Податкового кодексу України зазначає, що річна сума платежу не може бути меншою:

- для земель сільськогосподарського призначення – розміру земельного податку, що встановлюється Податковим кодексом України;
- для інших категорій земель – трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Податковим кодексом України.

Крім того, стаття 228 Податкового кодексу передбачено, що річна орендна плата за земельні ділянки, що перебувають у державній власності, не може перевищувати:

а) для   земельних   ділянок,   наданих    для    розміщення, будівництва,  обслуговування  та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел  енергії, включаючи  технологічну  інфраструктуру  таких об'єктів (виробничі приміщення,  бази,  розподільчі  пункти   (пристрої),   електричні підстанції,  електричні мережі) - 3 відсотків від нормативної грошової оцінки;

б) для  інших  земельних  ділянок,  наданих   в   оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Розмір орендної плати може бути більшим граничного розміру орендної плати, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

Відповідно до статті 290 Податкового кодексу України плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю.

З метою ефективного використання земельних ділянок Первомайського району, які знаходяться у державній та комунальній власності, отримання стабільних надходжень до бюджету від оренди землі, сприяння розвитку малого підприємництва та приведення у відповідність із нормами Податкового кодексу України, Закону України «Про оренду землі», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» прийняттям розпорядження голови райдержадміністрації «Про внесення змін до Порядку розрахунків та розмірів орендної плати за використання земельних ділянок, що перебувають у державній та комунальній власності у Первомайському районі затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації від 27.01.2006 року № 18-р «Про затвердження Порядку розрахунків та розмірів орендної плати за використання земельних ділянок, що перебувають у державній та комунальній власності у Первомайському районі» планується розв’язати виниклу проблему шляхом введення регламентованого механізму розрахунку орендної плати залежно від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, як передбачено чинним законодавством.

Проблема, яку планується вирішити шляхом прийняття регуляторного акту є дуже важливою, оскільки має наметі вирішення ряду правових, економічних та організаційних питань.

 

2. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв'язана за  допомогою діючих регуляторних актів  та розгляд можливості внесення змін до них

Закон України «Про плату за землю» втратив чинність на підставі Податкового кодексу України, у зв’язку з цим прийнято рішення про розроблення проекту розпорядження голови райдержадміністрації «Про внесення змін до Порядку розрахунків та розмірів орендної плати за використання земельних ділянок, що перебувають у державній та комунальній власності у Первомайському районі затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації від 27.01.2006 року № 18-р «Про затвердження Порядку розрахунків та розмірів орендної плати за використання земельних ділянок, що перебувають у державній та комунальній власності у Первомайському районі» з метою приведення у відповідність до принципів державної регуляторної політики діяльність Первомайської райдержадміністрації.

 

3. Визначення очікуваних результатів ухвалення запропонованого регуляторного  акта, зокрема розрахунок очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта:

- раціональне та ефективне використання земельних ділянок;

- забезпечення стабільних надходжень до бюджету;

- встановлення визначеного розміру орендної плати, що залежить від нормативної грошової оцінки конкретної земельної ділянки та категорії земель.

- прийняття зазначеного регуляторного акту сприятиме приведенню у відповідність до принципів державної регуляторної політики діяльність Первомайської райдержадміністрації;

- забезпечить збільшення розмірів орендної плати для земель сільськогосподарського призначення з 2 відсотків від нормативної грошової оцінки землі до 3 відсотків від нормативної грошової оцінки землі, для інших категорій земель – з 10 відсотків від нормативної грошової оцінки землі до 12 відсотків від нормативної грошової оцінки землі, крім земельних   ділянок,   наданих    для    розміщення, будівництва,  обслуговування  та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел  енергії, включаючи  технологічну  інфраструктуру  таких об'єктів (виробничі приміщення,  бази,  розподільчі  пункти   (пристрої),   електричні підстанції,  електричні мережі) - 3 відсотків від нормативної грошової оцінки землі.  

 

4. Визначення цілей державного регулювання;

Ухвалення зазначеного регуляторного акту має на меті декілька цілей:

- врегулювання відносин сторін у сфері землекористування.

- забезпечення стабільних надходжень до бюджету за рахунок плати за оренду землі;

- забезпечення раціонального та ефективного використання земельних ділянок;

- можливість вирішення питання в рамках правового поля.

Для досягнення цілей необхідна реалізація таких першочергових завдань:

- удосконалення місцевих нормативних актів з регулювання земельних відносин;

- впровадження диференційованих підходів до розрахунку орендної плати;

- здійснення аналізу ефективності використання земельних ресурсіврайону в розрізі видів використання і планування використання зурахуванням перспектив розвитку.

 

5. Визначення і оцінка  усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу

Проект регуляторного акта, який аналізується, вважається найбільш прийнятним для всіх зацікавлених осіб, які мають намір отримати в оренду земельну ділянку, тому можна вважати, що на цей час альтернативи вирішення зазначеної проблеми немає.

 

6.  Аргументування переваги    обраного     способу     досягнення  встановлених цілей

Враховуючи вимоги чинного законодавства зазначений спосіб сприятиме найбільш ефективному досягненню вставлених цілей.

 

7. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого проекту регуляторного акта

Реалізація запропонованого регулювання здійснюється шляхом впровадження наступних заходів:

1. Визначенням категорії земель, перспектив і цілей їх передачі в оренду, прогнозування разових і постійних надходжень до бюджету, створення привабливого інвестиційного клімату, розвитку підприємництва.

2. Забезпечення направлення коштів, отриманих від оренди земельних ділянок для розвитку ринку землі, регулювання земельних відносин і соціальної сфери.

3. Забезпечення раціонального, ефективного та економічно обґрунтованого використання земельного фонду Первомайського району, методів його оцінки і розрахунків ставок за його використання.

4. Оприлюднення нового регуляторного акту відповідно до вимог статті 9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з метою громадського обговорення проекту регуляторного акту, надання зауважень та пропозицій від громадськості.

5. Забезпечення прозорості і вільного доступу до інформації щодо визначення розміру орендної плати за земельні ділянки шляхом оприлюднення прийнятого регуляторного акта на офіційному сайті Первомайської райдержадміністрації, в газеті «Прибузький вісник».

6. Укладання договорів оренди земельних ділянок.

 

8 Обґрунтування можливості досягнення встановлених  цілей у разі прийняття запропонованого проекту регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог проекту регуляторного акта

Даний проект регуляторного акта мотивує суб’єктів господарювання виконувати встановлені вимоги через такі мотиви, як:

- простота положень даного акта;

- простота виконання вимог, встановлених даним актом;

- чітке врегулювання прав і обов’язків, на які розповсюджується зазначений акт;

- відповідність основним принципам державної регуляторної політики.

 

9 Обґрунтування та доведення, що   досягнення запропонованих проектом регуляторного  акта  встановлених  цілей є можливим з найменшими витратами для суб'єктів господарювання, громадян та держави

Вказаний проект регуляторного акта має збалансований підхід до суб’єктів господарювання, громадян та держави.

 

10. Оцінка можливості    впровадження    та    виконання   вимог проекту регуляторного акта залежно  від  ресурсів,  якими  розпоряджається місцева державна адміністрація та юридичні, фізичні особи підприємці та громадяни,  які повинні впроваджувати або  виконувати  ці вимоги

Вимоги проекту регуляторного акта мають достатній рівень впровадження та виконання, що передбачає застосування вказаних норм у відповідності до умов договору оренди землі та чинного законодавства.

 

11.  Оцінка ризиків  впливу  зовнішніх  чинників  на  дію запропонованого проекту регуляторного акта

Дотримання принципів державної регуляторної політики та вимог діючого законодавства дасть змогу мінімізувати ризики    впливу  зовнішніх    чинників на дію запропонованого проекту регуляторного акта.

 

12. Обґрунтування запропонованого строку чинності проекту регуляторного акта

Строк дії запропонованого проекту регуляторного акта необмежений. При внесенні змін до чинного законодавства, які можуть, впливати на дію регуляторного акта, до нього будуть вноситись відповідні корективи.

 

13. Визначення показників результативності регуляторного  акта:

1. Кількість укладених договорів оренди земельних ділянок.

2. Надходження до бюджету за використання земель державної власності, шляхом укладання договорів оренди землі та внесення змін до укладених.

3. Середній розмір орендної плати за 1 га різних категорій земель.

 

14. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного  акта у випадках його прийняття

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись шляхом аналізу аналітичних та статистичних даних у відповідності до статті 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та передбачає базове, повторне та періодичне відстеження його результативності.

Відстеження результативності регуляторного акта включає:

- виконання заходів з відстеження результативності;

- підготовку та оприлюднення звіту про відстеження результативності.

Строки проведення відстеження результативності регуляторного акта:

- базове відстеження результативності регуляторного акта – не пізніше одного року з дня набрання чинності цим актом;

- повторне відстеження результативності регуляторного акта – не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом;

- періодичне відстеження планується здійснювати один раз на 3 роки з метою подальшого вдосконалення законодавства в сфері земельних відносин.

 

Заступник начальника,

начальник фінансово-економічного

відділу управління агропромислового

розвитку райдержадміністрації                                                                                 О.А.Курочкіна

 

Всі новини →