Новини | Оголошення | Децентралізація влади | Звернення громадян | Електронне урядування |
25/03/2014
Нові правила державної реєстрації речових прав на нерухоме майно (передбачені Постановою Кабінету Міністрів України №868), що набули чинності з 12 лютого 2014 року, передбачають:
Можливість реєстрації нерухомості через пошту
Громадяни можуть реєструвати нерухомість через пошту. Проте слід врахувати, що при направленні документів поштою з описом вкладення необхідно засвідчення справжності підпису заявника згідно зі ст. 34 Закону України «Про нотаріат».
Також варто відзначити, що послуги Укрдержреєстру, які громадяни отримують через «Укрпошту», становлять близько 25 % всіх адмінпослуг, агентом яких виступає національний поштовий оператор.
Спрощення процедури державної реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки
Новими правилами спрощується система державної реєстрації прав, похідних від права власності - оренда, іпотека. Так, сьогодні, щоб провести державну реєстрацію змін, що виникають з права оренди чи іпотеки, необхідно спочатку провести державну реєстрацію права власності та права оренди. І тільки після виконання цих дій проводиться державна реєстрація відповідних змін.
Постановою передбачається можливість реєстрації таких змін без обов’язкової реєстрації права власності, якщо таке право було зареєстровано до 1 січня 2013 року.
Запровадження процедури видачі свідоцтва про право власності взамін втрачених/зіпсованих державних актів на землю та свідоцтв про право власності
До сьогоднішнього дня існувала проблема: якщо людина, наприклад, втратила держакт на землю, вона не могла зареєструвати право власності на об'єкт нерухомості.
За новими правилами для реєстрації такого об'єкта людині потрібно буде надати держреєстратору копію примірника втраченого, пошкодженого або зіпсованого документа, завірену в установленому порядку органом, який його видавав, а також оголошення про втрату документа в регіональних засобах масової інформації за місцем розташування земельної ділянки. Вдосконалення процедури державної реєстрації комунальної та державної власності на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельних ділянках Новими правилами передбачено проведення державної реєстрації права на об’єкти нерухомого майна державної та комунальної власності, більшість з яких збудована ще за «радянських» часів. Причому така реєстрація буде здійснюватися з мінімальним пакетом документів.
Спрощення процедури державної реєстрації права власності на нерухоме майно, збудоване в результаті діяльності кооперативу (житлового, гаражного тощо) .
Також хочу відзначити, що для реєстрації прав власності учасниками кооперативів, їм більше не треба надавати інформацію про всіх членів, достатньо тільки виписки, яка засвідчує, що людина є членом кооперативу і повне внесення пайового внеску.
Спрощення процедури державної реєстрації права власності на нерухоме майно, будівництво якого здійснювалося із залученням коштів від фізичних та юридичних осіб
Раніше, реєструючи новобудову, забудовник подає в реєстраційну службу певний пакет документів, після чого дублюючий перелік подається ще й покупцем житла. За новими правилами скорочено перелік необхідних документів для реєстрації нерухомості в новобудовах.
Так, основний пакет документів подає забудовник. Що ж до інвесторів, то якщо будівництво об'єкта нерухомого майна здійснювалося із залученням коштів фізичних та юридичних осіб, їм більше не доведеться надавати дублюючий пакет документів.
Вдосконалення процедури державної реєстрації права власності на реконструйоване нерухоме майно
Постановою передбачено вдосконалення процедури державної реєстрації права власності на реконструйоване нерухоме майно.
Так, траплялися випадки, коли після проведення реконструкції житлового будинку власник мав оформляти речове право на земельну ділянку, на якій знаходиться будинок.
Відсутність відповідного документа перешкоджала проведенню державної реєстрації права власності на реконструйований об’єкт нерухомості. Крім того, положеннями нормативно-правових актів також висувалася вимога присвоєння відповідному об’єкту нерухомого майна адреси. Разом з тим, у більшості випадків реконструкція об’єкта нерухомості не тягне за собою зміни його адреси.
Нововведеннями у сфері державної реєстрації прав встановлено, що документ, який посвідчує речове право на земельну ділянку, повинен подаватися у випадку, якщо реконструкція об’єкта нерухомого майна проведена зі зміною зовнішніх геометричних розмірів фундаменту в плані. Якщо ж у результаті реконструкції розміри не були змінені, особа не зобов’язана подавати документи на землю.
Крім того, документ, який підтверджує присвоєння об'єкту нерухомого майна адреси подається, коли в результаті реконструкції об’єкта нерухомого майна його адреса змінилася. Фактично це звільнило людину від обов’язку зайвий раз звертатися до органу місцевого самоврядування за підтвердженням його адреси або присвоєнням нової.
Вдосконалення процедури державної реєстрації припинення права власності на нерухоме майно
До 12 лютого 2014 року державна реєстрація припинення права власності, наприклад у зв'язку з його знищенням, могла проводитися лише щодо об’єктів нерухомого майна, державна реєстрація права власності на які проведена у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Це означало, що для проведення державної реєстрації припинення права власності, яке не зареєстроване у новому реєстрі, особа спочатку мала подати заяву про державну реєстрацію права власності (сплативши 120 грн. за отримання витягу), а потім заяву про державну реєстрацію його припинення (120 грн. + 119 грн.).
Фактично проводилася державна реєстрація права власності на об’єкт, якого вже не існувало. Строк розгляду такої заяви з 1 січня 2014 року встановлювався протягом 5 днів на реєстрацію виникнення і 5 днів - на реєстрацію припинення. За новою процедурою для проведення державної реєстрації припинення права власності особа має звернутися до органу державної реєстрації прав із заявою про таку реєстрацію.
Реєстратор встановлює наявність відповідних відомостей у новому реєстрі. За їх відсутності він переносить відомості про права, зареєстровані до 1 січня 2013 року, до нового реєстру і одразу проводить державну реєстрацію припинення. Вартість - 119 грн. + 120 грн., строк - 5 днів.
Начальник реєстраційної служби
Первомайського маськрайонного
Управління Юстиції у Миколаївській області
М.Л. Горішня