Головна | Новини | ОГОЛОШЕННЯ | Всеукраїнська програма ментального здоров'я "ТИ ЯК?" |
Якщо Ви розчарувалися у покупці, яку щойно здійснили, знайте, що у переважній більшості випадків товар можна повернути у магазин протягом 14 днів. І ця стаття саме про те, як повернути товар в магазин і отримати назад свої гроші. Причому на цілком законних підставах і без зайвих хвилювань.
Згідно статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів» , товар належної якості можна повернути назад в магазин протягом 14 днів за умови, що ви ним не користувалися та дотримані наступні умови повернення товару:
- його немає у переліку тих товарів, що не підлягають обміну та поверненню;
- він не використовувався, і зберігся у тому вигляді, якому його придбавали;
- пройшло менше двох тижнів з моменту придбання товару;
- є касовий або товарний чек.
Якщо дотримані всі умови, можна сміливо йти в магазин. Продавці, як правило, обізнані з вашим правом обміняти чи повернути товар належної якості.
Пам’ятайте: упевнена поведінка без зайвих емоцій і посилання на норми закону гарантують вам повернення грошей. Кабінет Міністрів України своєю постановою від 19.03.94 N 172 затвердив Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню) .
До цього переліку потрапили усі продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни, а також деякі непродовольчі товари, зокрема, дитячі іграшки і товари для немовлят, тканини, килимові вироби метражні, білизна натільна та постільна, друковані видання, пиломатеріали, записані DVD-диски, інструменти для манікюру, педикюру, ювелірні вироби.
Річ у тім, що держава гарантує і права інших споживачів, які ймовірно пізніше придбають повернутий вами товар. Відтак, повернути товар з цього переліку не вдасться.
Повернути товар, який вже використовувався - не вийде (якщо звісно взуття не браковане), повернення товару можливо тільки по гарантійному талону.
Слід знати, що для оформлення розірвання договору вам необхідно написати на ім’я директора магазину заяву про повернення товару.
Зразок заяви керівнику торгового підприємства:
Директору
_____________________
Гр. __________________,
який мешкає за адресою
_____________________
№ тел._______________
ЗАЯВА
(складається у двох екземплярах)
« » _______ року у вашому магазині я придбав ________________ вартістю ______ грн., що підтверджується чеком (паспортом або гарантійним талоном), у якому передбачено, що гарантійний термін на ________________ встановлений _____________ із дня придбання.
Укладення угоди купівлі-продажу підтверджується розрахунковим документом.
«__» ________ року виявилося, що _______________ неналежної якості і не може бути використаний мною за призначенням.
На підставі ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» прошу (висувається одна з вимог):
- зменшити купівельну ціну товару;
- провести безоплатний ремонт товару;
- відшкодувати витрати на усунення недоліків товару;
- розірвати договір та повернути сплачену за товар грошову суму *
- замінити на такий же товар або аналогічний належної якості з числа наявних у продавця (виробника) *
* ці вимоги висовуються, у разі виявлення, протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків.
Примітка: Заяву необхідно писати в 2-х екземплярах. Один віддати в магазин, другий залишити у себе (обов'язково зберегти).
На Вашому екземплярі працівник магазину, що прийняв заяву, повинен вказати посаду, прізвище, ім'я та по-батькові, поставити підпис, дату і штамп (печатку) магазину (у разі наявності).
Якщо Ви повернули товар, магазин повинний видати Вам документ про те, що від Вас прийнятий товар, де повинно бути зазначено, ким прийнятий, поставлена дата, підпис, штамп магазину.
У разі, коли Вам відмовили у прийомі заяви, її необхідно відправити поштою листом з повідомленням про вручення та описом вкладеного. До заяви додати копії товарного або касового чека (оригінали розрахункових документів потрібно зберігати у себе). Касовий або товарний чек – це не лише елемент механізму контролю держави за сплатою підприємцем податків, але й добра звичка споживача, яка час від часу економитиме його гроші і нерви. Якщо ви не берете чеків, повернути товар у магазин шансів немає.
Також, споживачу необхідно знати, що у разі, коли під час гарантійного терміну необхідно визначити причини втрати якості товару продавець зобов'язаний у триденний термін з дня одержання від споживача письмової заяви організувати проведення експертизи товару. Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця). У разі, якщо виявлені недоліки виникли з вини споживача (порушення ним встановлених правил використання, зберігання, або транспортування), вимоги споживача не підлягають задоволенню і споживач повинен буде компенсувати продавцю (виконавцю) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець мають право оскаржити висновок експертизи в судовому порядку. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.
Якщо Ваше письмове звернення споживача не буде розглянуте продавцем (виробником) протягом 14 днів з моменту його одержання, то за захистом своїх прав Ви можете звернутися до Первомайської райдержадміністрації.
Усні та письмові звернення громадян з питань порушення прав споживачів розглядаються відділом економічного розвитку, торгівлі, туризму та державної реєстрації Первомайської райдержадміністрації у відповідності з Законом України «Про звернення громадян» та Закону України «Про захист прав споживачів»:
55200, м. Первомайськ, вул. Чкалова,12, 3 поверх, кабінет № 41, тел.: (05161)4-30-54
З метою наведення належного порядку у торгівельній мережі району, недопущення виникнення стихійної торгівлі, порушень у сфері торгівлі та усунення передумов захворюваності вірусним гепатитом «А» робочою групою з ліквідації стихійних ринків та припинення несанкціонованої торгівлі живими тваринами, продукцією тваринництва та харчовими продуктами тваринного і рослинного походження на території Первомайського району, 29 грудня 2017 року здійснено виїзд до прилеглої території торгівельного майданчика КП «Орлик» Грушівської сільської ради.
Робочою групою, до складу якої увійшли представники Первомайської райдержадміністрації, Первомайського відділу поліції ГУНП в Миколаївській області, Первомайського міжрайонного управління головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області, ЦОП Первомайського відділення Южноукраїнської ОДПІ ГУ ДФС в Миколаївській області, громадської ради при райдержадміністрації; депутат Первомайської районної ради, виявлено «стихійні» майданчики та місця, на яких здійснюється продаж продукції продовольчої та непродовольчої груп, як фізичними особами підприємцями так і приватними особами.
Так, біля магазину «Квіти»:
- здійснювалася торгівля ялинковими гілками реалізатором з необлаштованного місця;
- навпроти цього торгового закладу без пред’явлення дозвільних документів здійснювалося поповнювання рахунків мобільного зв’язку;
- виносна торгівля з палатки овочами та цитрусовими також здійснювалася без жодних дозвільних документів.
Біля продовольчого магазину при вході на КП «Орлик» мала місце:
- виносна торгівля продуктами харчування (солена риба, квашені овочі, яблука);
- торгівля піротехнічними засобами;
- поповнення рахунків мобільного зв’язку.
Робочою групою встановлено факт торгівлі ялинками на «Ярмарку Грушівський», що знаходиться по вулиці Первомайській, 30 Грушівської сільської ради. Проте, за даними Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області, документи дозвільного та декларативного характеру, що засвідчують прийняття в експлуатацію відсутні.
У результаті проведеного рейду 29.12.2017 року попереджено всіх осіб, що здійснювали торгівлю у невстановлених місцях та призупинено несанкціоновану торгівлю.
Звертаємо увагу, що такі продукти як молоко, масло, сметана, риба, м’ясо, фарш, ковбаси, сир мають реалізовуватись лише з холодильника! Якщо ви купуєте такі продукти без дотримання належних температурних умов, то наражаєте себе та своїх рідних на небезпеку.
«Звертаємось до всіх жителів району: Не купуйте продукти харчування у невстановлених місцях та стихійних ринках. Харчові продукти, які реалізуються на стихійних ринках законодавчо визначені як завідомо небезпечні та непридатні до споживання людиною. Якщо людина отруїться такими продуктами харчування, вона не зможе довести цей факт, бо немає суб’єкта, якому можна пред’явити звинувачення.
Купуйте якісні продукти харчування на ринках, торгових майданчиках та в продовольчих магазинах. Адже якщо ніхто не купуватиме товари на стихійних ринках – то відповідно й останні зникнуть. Будьте свідомими і здоров’я Вам!»
Система управління якістю Формат: DOCX | Добавлен: 24/08/2020 19:19:17 |
34Kb скачать |
доручення про вжиття заходів щодо обмеження та заборони реалізації слабоалкогольних, алкогольних напоїв та пива Формат: ZIP | Добавлен: 24/08/2020 19:10:39 |
1864Kb скачать |
Первомайський район
Законодавство, що регулює відносини у сфері захисту прав споживачів:
- Конституція України;
- Закон України «Про захист прав споживачів»;
- Цивільний кодекс України;
- Господарський кодекс України.
Основною нормативною базою соціального захисту прав споживачів є Закон України «Про захист прав споживачів», прийнятий у травні 1991 року.
Цей Закон регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів.
Одними із найважливіших постулатів цього закону є право вибору та право на захист від неякісних і небезпечних товарів та послуг, отримання компенсації в разі придбання товарів низької якості чи отримання незадовільних послуг.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, що реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:
1) захист своїх прав державою;
2) належну якість продукції та обслуговування;
3) безпеку продукції;
4) необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);
5) відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону;
6) звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав;
7) об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).
Споживачі зобов'язані:
1) перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;
2) в разі необхідності роз'яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару звернутися за роз'ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції;
3) користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;
4) з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару - застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації - дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.
Пам'ятайте! Якщо порушення прав мало місце, перед тим як йти зі скаргою до контролюючих органів, потрібно звернутися до продавця з письмовою заявою. Той зобов'язаний повернути вартість або замінити неякісну покупку в триденний термін. Якщо ж питання якості товару або послуги спірне, буде потрібен висновок експертів.
Гаряча лінія з питань захисту прав споживачів
В разі порушення ваших прав, як споживача ви маєте право звернутися до Суду, Головного Управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області та відділу економічного розвитку, торгівлі, туризму та державної реєстрації Первомайської районної державної адміністрації:
Головне Управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області Адреса: 54001,м. Миколаїв, провулок Центральний,288, Е-mail: orgviddilvet@ukr.net Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області м. Миколаїв, вул. Шевченка, 58 Циган Ірина Миколаївна - начальник управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області тел. (0512) 36-83-44 Шамовська Наталя Анатоліївна – начальник відділу ринкового та метрологічного нагляду тел. (0512) 36-22-40 Ремез Ірина Григорівна – начальник відділу контролю у сфері торгівлі, послуг, реклами та антитютюнового законодавства тел. (0512) 36-91-12 |
Відділ економічного розвитку, торгівлі, туризму та державної реєстрації Первомайської районної державної адміністрації Адреса: 55200, м. Первомайськ, вулиця Чкалова, 12 Тел./факс:(051 61) 4-30-54, 5-23-79 Начальник відділу: Ткач Інна Володимирівна,
Головний спеціаліст: Бузанова Вероніка Миколаївна |