Первомайський район » Новини
Українська
Головна Новини ОГОЛОШЕННЯ Всеукраїнська програма ментального здоров'я "ТИ ЯК?"

НБУ закликає: утримайтеся від відвідування банків, переходьте на онлайн платежі!

15/04/2020

 

1. Здоров'я та добробут громадян - пріоритетне завдання  Національного банку України в цей непростий час. Отримання фінансових послуг на час карантину має відбуватися безпечно для здоров’я громадян.

Банки працюють в звичайному режимі та продовжують безперебійно обслуговувати клієнтів у повному обсязі, частково перевівши обслуговування в дистанційну форму. Адже належна робота банківської системи в період карантину – необхідна умова функціонування української економіки та її швидкого одужання після епідемії та карантину.

Деякі банки відкоригували чи скоротили графік роботи відділень. Зокрема, це пов’язано з тим, що вони проводять технологічні перерви для провітрювання, дезінфекції та вологого прибирання.

Проте Національний банк закликає громадян утриматися від відвідувань відділень банків та користуватись банківськими послугами онлайн, адже перебування в людних закритих приміщеннях збільшує ризик підхопити вірус.

Особливо ми хочемо звернутися до молодого покоління. Якщо у вас є старенькі батьки, бабуся з дідусем чи інші родичі похилого віку, допоможіть їм розібратися в новітніх онлайн послугах банків, щоб вони змогли, до прикладу, сплачувати комунальні послуги, уникаючи місць громадського скупчення не наражаючи себе на небезпеку зараження COVID-19.

Якщо такої можливості немає, – не проблема. На період карантину можна не здійснювати комунальні платежі, а сплатити їх вже після завершення карантину. Водночас вам не загрожує ані штрафи чи пеня, ані відключення води, електроенергії чи газу. Передайте цю інформацію своїм батькам, бабусі з дідусем чи знайомим похилого віку.

Також звертаємо увагу та просимо повідомити усім своїм рідним і знайомим, що Національний банк не телефонує та не надсилає смс громадянам.

З усіх питань звертайтеся на "гарячу" лінію вашого банку. 

Ваше питання не було вирішено? 

Телефонуйте на "гарячу" лінію Національного банку

0 800 505 240 або надсилайте лист на адресу nbu@bank.gov.ua

Бережіть себе!

2. Готівку на карантин!

Національний банк України закликає громадян обмежити використання готівки під час розрахунків на період карантину. У світі наразі немає наукового підтвердження, що банкноти передають вірусну інфекцію COVID-19 більше, ніж такі побутові речі як ключі від квартири чи мобільний телефон. Але й немає доказів, що вони цілком безпечні. Адже гроші активніше за будь-які речі подорожують із рук в руки, за день готівка змінює десятки власників, проходить сотні рук. Тому будьте обачними і максимально переходьте на безготівкові розрахунки, безконтактні та мобільні платежі за допомогою смартфонів. У випадку використання готівки дотримуйтеся правил дезінфекції,  рекомендованих МОЗ України та ВООЗ – мийте руки або обробіть руки дезінфектором.

Зі свого боку НБУ працює в двох напрямах - зробити користування готівки безпечнішим, а безготівкові платежі – дешевшими, ніж готівкові.

Для реалізації першого напряму – НБУ постійно безкоштовно підкріплює банки готівкою. Перш за все, НБУ видає свіжу готівку із власних запасів, сформованих до поширення коронавірусної інфекції на території України. Запаси готівки Національного банку є достатніми для забезпечення потреб економіки країни.

Готівка ж, яка надходить у НБУ від комерційних банків, спочатку зберігається в окремому сховищі впродовж щонайменше 14 днів, після цього під час пакування піддається температурному шоку (160 градусів за Цельсієм).

Щодо другого напряму - безготівкових платежів – НБУ тимчасово скасував тарифи в Системі електронних платежів та продовжує працювати над зниженням вартості безготівкових розрахунків.

Тож, відправте готівку на карантин та розраховуйтеся безготівково! А за можливості сплачуйте за покупки та послуги онлайн.

Бережіть себе!

3. Потрібні кредитні канікули зателефонуйте до вашого банку!

Маєте кредит, а через карантин не можете його погашати? Розуміючи складність ведення бізнесу, а також необхідність вимушених відпусток громадян за власний рахунок в умовах карантину, Національний банк передбачив так звані «кредитні канікули»  – особливий пільговий період обслуговування кредитів для населення та бізнесу в період дії карантину та після його завершення. Здійснювати ці заходи рекомендовано Національним банком усім банківським установам з метою допомогти позичальникам, які постраждали від поширення коронавірусу та впровадження надзвичайної ситуації й карантину, пережити ці складні часи та стати на ноги після їх завершення.

Перша частина пільгових умов – це відстрочення платежів за кредитами. Позичальники можуть сплатити їх вже після завершення карантину, а банки не будуть нараховувати штрафи чи пеню за невчасні платежі. Однак позичальники мають розуміти, що це – не прощення боргу, а відтермінування оплати тіла та процентів за кредитом. Відсотки продовжують нараховуватися протягом карантину й після карантину їх треба буде сплатити.

Друга частина пільгових умов – це заходи для полегшення погашення та обслуговування боргу вже після завершення карантину. І НБУ, і банки розуміють, що бізнесу та громадянам буде складно виплатити одразу всі платежі, що накопилися після карантину, особливо, якщо їх дохід постраждав від запровадження карантину. Тому НБУ рекомендував банкам, а банки вже активно пропонують своїм клієнтам реструктуризацію кредитів.

Громадянам, ФОПам та малому бізнесу банки можуть запропонувати зміну графіка платежів, звільнення від сплати тіла кредиту на час карантину з відповідним подовженням кредиту, капіталізацію відсоткових платежів тощо. Головне – реструктуризація не може передбачати погіршення умов кредиту. Для середнього та великого бізнесу банки застосовують індивідуальні підходи залежно від фінансового стану компанії та того, наскільки суттєво компанія постраждала від карантину.

Проте такі умови можуть отримати лише позичальники, які сумлінно сплачували кредит до 1 березня. Канікули не застосовуються автоматично. Тому, якщо вам потрібні кредитні канікули, зверніться до свого банку. Але не їдьте до відділення, спілкуйтеся з банком онлайн і бережіть себе!

З усіх питань звертайтеся на "гарячу" лінію вашого банку. 

Ваше питання не було вирішено? 

Телефонуйте на "гарячу" лінію Національного банку

Всі новини →